יום שני, 4 במרץ 2013

כאבי רגליים



אם אתם סובלים מבעיות של כאבי רגליים, אתם לא לבד. כאבי רגליים הם בעיה נפוצה מאד ואנשים רבים סובלים מהם לעתים תכופות. ישנן, כמובן, סיבות רבות להופעה של כאבי רגליים וכדי לטפל בהם יש תחילה להבין מהו מקור הבעיה.

כאבי רגליים – ממה זה נובע?
כאבי רגליים יכולים לנבוע מסיבות כמו דלקות במפרקים, שחיקה בסחוס הברך, בעיות בסחוס הירך, פגיעה בעצמות ועוד. לעתים כאבי רגליים הם גם תוצאה של ורידים בולטים, כלומר דליות, דבר שמתרחש אצל אנשים בעיקר בזמן של עמידה ממושכת. דליות נחשבות לבעייה קלינית משמעותית ולא רק לבעייה קוסמטית, ומומלץ לחפש פתרון רפואי אם הדבר חוזר ונשנה אצלכם.
אם כאבי רגליים הם כאבים שממוקדים באיזור הירך או הברך סביר להניח שהמקור שלהם הוא שחיקת סחוס. במקרה שכזה כדאי לפנות לאבחון אצל אורטופד וכן לנסות טיפולים כמו פיזיותרפיה וטיפולים של רפואה משלימה כמו דיקור סיני.

 אם כאבי רגליים שאתם סובלים מהם מזכירים יותר נמלים יתכן שאתם סובלים מבעיות של כאבי רגליים בשל פריצת דיסק בגב. פריצה שכזו יכולה ליצור לחץ על העצבים ולייצר הקרנה לרגליים ובכך לגרום לכאבים. גם במקרה שכזה יש לפנות לאורטופד ע"מ לאבחן את מקור הבעייה ולנסות טיפולים שמרניים.

כאבי רגליים – איך מטפלים?

במקרים שהטיפולים הללו לא צולחים, וזה נכון גם לגבי גב וגם לגבי ברכיים  וירך, אפשר לשקול פתרון של ניתוח כירורגי כדי להקל על הכאבים. כאבי רגליים יכולים לשבש בצורה משמעותית את איכות החיים של כל אחד ואחד ולהקשות על הסובלים מהם בביצוע של פעולות יומיומיות. מומלץ לא להזניח בעיות של כאבי רגליים ואם הן מופיעות ובעוצמה גבוהה – לפנות לטיפול רפואי ולמומחים בנושא כדי לנסות ולעצור את תהליך ההידרדרות שעשוי להתרחש ולהתחיל בתהליך שיקום שיצמצם את הכאבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה