יום רביעי, 13 במרץ 2013

שחיקת סחוס



אחד הגורמים הנפוצים ביותר המובילים לבעיות של כאבי ברכיים הוא שחיקת סחוס.
תופעה זו נפוצה בעיקר אצל אנשים מבוגרים. בקרב אנשים מעל גיל 60, על פי ההערכות, כמחצית מהאוכלוסייה סובלת מבעיה של שחיקת סחוס.

כמו כן, גם אנשים שעסקו בעבר או עוסקים בהווה בפעילות ספורטיבית מאומצת, שחיקת סחוס היא תופעה נפוצה. השחיקה מלווה גם אנשים אשר סבלו מבעיות כגון: קרע ברצועה או קרע במיניסקוס.
מה מתרחש בברך במקרה של שחיקת סחוס? תפקידו של הסחוס במפרקים השונים בגוף הוא לסייע לעצמות לנוע בצורה חלקה. כאשר הסחוס נשחק העצמות עשויות להתחכך זו בזו. הדבר מוביל לדלקות ולכאבים. לא נעים.

שחיקת סחוס – מתי זה כואב?

שחיקת סחוס מתרחשת אצל כולנו באופן טבעי עם השנים, בשל העומס המוטל על הברכיים, אבל לא בכל המקרים היא גורמת לכאבים. בחלק ניכר מהמקרים שבהם הבעיה הופכת לכרונית ופוגעת באופן ממשי לאיכות החיים, מדובר בבעיה שקשורה גם לעבודת השרירים בגוף. כאשר הגוף סובל מכאבים בשל שחיקת סחוס, השרירים באיזור נוטים להתכווץ. הדבר גורם, בטווח הרחוק, להגדלת העומס על האיזור, ומחריף את הכאבים שיכולים גם להפוך לכרוניים. כאבים אלה עשויים לפגוע בצורה משמעותית באיכות החיים של האנשים שסובלים מהם ולהקשות עליהם בביצוע של פעולות יומיומיות.

שחיקת סחוס – מה הפתרון?

למרבה הצער, בעיות של שחיקת סחוס אינן ניתנות לפתרון מלא ואין כיום דרך רפואית לגרום לסחוס לצמוח מחדש. לפיכך, הטיפול העיקרי, לצד שימוש בנושאים הקשורים להקלה בכאבים כמו: כדורים אנטי דלקתיים או דיקור סיני, הוא פיזיותרפיה, שנועדה לחזק את מערכת השרירים בגוף. כאשר המערכת מתחזקת העומס קָטֵן והכאבים בגוף, כתוצאה מבעיות של שחיקת סחוס, יכולים לרדת בצורה משמעותית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה