יום חמישי, 21 במרץ 2013

כאבי פרקים – אין סיבה לחיות איתם



ככל שהשנים חולפות, הגוף שלנו סובל מהזדקנות והתיישנות. אין מה לעשות. כך זה בכל התחומים. כפי שהראייה נפגמת עם הגיל, וכפי שכמויות הסידן בגוף מתנדפות, כך גם נוצרת שחיקה של המפרקים המחברים בין עצמות גופנו. התוצאה – כאבי פרקים.

בין המפרקים בגוף קיים סחוס חלק, שתפקידו לשמש כמעין בולם זעזועים, וכחלק המרפד את העצמות ומונע את החיכוך ביניהן. שחיקה כזו, שגורמת לבעיות של כאבי פרקים, יכולה להיגרם בשל סיבות רבות. טראומה הנגרמת לאיבר בשל חבלה, דלקת פרקים, מחלות התוקפות את המערכת החיסונית ועוד. התוצאה של שחיקת הסחוס הינה בדרך כלל כאבים עזים והגבלה בתנועה, מאחר והחיכוך בין העצמות נעשה מורגש יותר ויותר במהלך תהליך השחיקה.

כאבי פרקים – הירך

אחד המפרקים המועדים ביותר לפורענות, הוא מפרק הירך, אשר מחבר בין אגן הירכיים לבין עצם הירך. על מפרק זה מופעל לחץ רב ורוב משקלו של הגוף, משקל המועצם כאשר אנו נושאים משאות כבדים. בשל העומס המופעל עליו, פעמים רבות, בהגיענו לגיל העמידה, מעמסה זו הופכת קשה וגורמת לכאבים קשים. התופעה שכיחה מאוד וכשמונים אחוזים מהאוכלוסייה אלצים להתמודד עם כאבים רבים באזור מפרק הירך.
על מנת להתמודד עם כאבי  פרקים, אשר משבשים את חייהם של הסובלים מהם באופן תמידי, מטופלים רבים מופנים לשימוש בתרופות נגד כאבים, שימוש בסטרואידים וטיפולים חיצוניים שונים, הכוללים גם שימוש בעזרי הליכה כגון מקלות הליכה, קביים, הליכון וכדומה. הבעיה היא שאותם טיפולים לא פותרים את הבעיה, כי אם מטפלים אך ורק בתסמינים.

לכן, אם כל הטיפולים לא עוזרים, ואם המצב מחמיר, מומלץ בדרך כלל לשקול ניתוח החלפת מפרק ירך. במסגרת התהליך הזה, מסיר המנתח את החלקים הפגועים במפרק על ידי חיתוך חלקה העליון של עצם הירך והחלפתה בכדור מתכת. במקביל, מתאים המנתח את המפרק עצמו בעצם האגן לכדור המתכת על ידי שיופה, ובכך מונע חיכוכים מיותרים בעתיד.

הניתוח מתבצע בדרך כלל תוך כדי הרדמה מלאה, אף כי במקרים מסוימים ניתן לבצע בהרדמה מקומית, בה נשאר המטופל בהכרה מלאה במהלך הטיפול כולו.

על מנת להימנע מהפעולה הכירורגית, מומלץ להיוועץ ברופא לגבי כל הטיפולים החיצוניים, ורק אם אלה לא עושים את העבודה, לבדוק את האפשרות לעבור ניתוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה